All for Joomla All for Webmasters

فصلنامه شماره 16-17

سرمقاله

پيام تسليت سرپرست مجله ي نورالصادق (علیه السلام ) به علماء و زعماي حوزه هاي علميه ي شيعه به مناسبت ترويج تصوف و اشاعه ي فساد اعتقادي با بودجه ي بيت المال توسط دفتر تبليغات اصفهان

بسم الله الرحمن الرحيم 

يريدون ليطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولوكره الكافرون

با کمال تأسف و تأثر خبردار شديم در تاريخ 1389/11/19 پرچم ننگين و چرکين تصوف در مرکز حوزه ي علميه ي اصفهان يعني مدرسه ي صدر بازار با طراحي مديريت جديد و يک سونگر دفتر تبليغات اصفهان و با بودجه ي بيت المال و سهم مبارک امام زمان(علیه السلام) توسط روحاني نمايي بيگانه از مکتب امام صادق(علیه السلام) و شيخکي صوفي مسلک از عوام عمامه به سرمشهد بر اين زمين مقدس به اهتزاز درآمد.

کتاب عوارف المعارف و دعوت مردم به گدايي 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

چکيده:

حديث شريف (الفقر فخري) چه معنا و مفهومي را مي رساند و آيا اين حديث با دعاهاي بعد از نماز در ماه مبارک رمضان تضاد ندارد؟ در آنجا از خداوند متعال طلب غني و ثروت مي کنيم. اگر فقر، فخر است، ديگر جاي درخواست ثروت نيست. در اين اثر به پاسخ اين سؤال اشاره مي شود که از جمله ي آنها بيان اين مطلب است که فقر در اين جا احساس نياز به خداوند متعال است و از آن جهت که فقير بيشتر از غني به خدا توکل و اعتماد مي کند و بيشتر به ياد خداست حضرت چنين دعايي مي فرمايند: که خداوندا مرا مسکين قرار بده و مسکين بميران و مسکين محشور فرما. و از جهتي فقر خوب مطلق نيست. فقر اگر مقرون با صبر نباشد مضر است و چه بسا سبب ذلت و دست دراز کردن پيش کفار شود، پس اصل، فقر و نياز است به درگاه باري تعالي.

پیرامون معاد جسماني

آیت الله سيدان با استاد جوادي آملي

چکيده:

در اين مناظره آيت الله سيدان ميزان واقعي در بحث معاد را، وحي معرفي مي کنند و در جواب آقاي جوادي آملي که نظر ملاصدرا با محدثين را يکي دانسته به تفاوت جسم مورد نظر ملاصدرا و محدثين پرداخته. و با طرح بيانات قوم، اين دو مکتب را مقابل هم قرار دادند. و دليلي را که استاد جوادي آملي براي اثبات وحدت اقامه کردند مردود و اعم از مدعي دانسته اند. آنگاه مسئله ي ميوه هاي بهشتي مطرح و مخالفت فلاسفه با مکتب وحي در اين مورد تبيين شده است.

لعن کردن رسول خدا بر قاتلين امام حسين، دوستان و ياري دهندگان آنها و ساکتين در قتل آن حضرت

چکيده:

در اين مقاله پس از اشاره به عبارت حضرت زينب سلام الله عليها در هنگام تسلي دادن امام زين العابدين(علیه السلام) به کلام امام صادق(علیه السلام) در مورد عظمت شعائر امام حسين(علیه السلام) و لعن کردن رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) قاتلين امام حسين، دوستان و ياري دهندگان آنها و ساکتين، در قتل آن حضرت اشاره شده و ابن عربي از مصاديق اين حديث به شما رفته و در پايان به مطرح شدن شبهه اي مبني بر پيـروزي امام حسيـن(علیه السلام) و صحيح نبودن گريه و عـزاداري براي ايشان پرداخته و آن را از حيله ها و مکرهاي دشمنان دانسته اند.

محی الدین و خرقه

چکيده:

در اين مقاله به ادعاي اجازه نقل حديث محي الدين از طرف دويست نفر از آقايان و به تو خالي بودن اين ادعاها پرداخته شده و بي توجهي خانقاه به ابن عربي و ندادن خرقه به او و نا معلوم بودن هويت او بيان شده آنگاه به خواب او درباره ي خرقه پوشي اشاره و در پايان اعتقادات او را تبيين نموده تا مريدان بهتر با عقايد انحرافي او آشنا شوند.

Top