حضرت آیت الله تقوی دهاقانی
(فقیه و فیلسوف و از اساتید خارج حوزه ی علمیه ی قم)
من مجموعه ی شما را قهرمانانی در عصر انتظار می نامم
بسم الله الرحمن الرحیم
سرپرست محترم فصلنامه گران سنگ نورالصادق(ع)
سلامی آمیخته به عنصر صداقت و اکسیر اعظم محبّت بر شما و حواریّون نورالصادق(ع)
مجله ی شما را از آغاز ولادت تا کنون که دوران طفولیت خود را تجربه می کند رصد کرده و مطالبش را به دقت مطالعه و گاهی هم ناخن می زدم اگر چه شماره های نخستین آن را چندان دارای عیار علمی نیافتم اما گام به گام به استحکام و اتقان نزدیک و بالاتر از همه در حال قرار گرفتن در مدار رضایتمندی مولانا الحجة عجل الله فرجه الشریف قرار خواهد گرفت و این کمترین با عدم قابلیّت و لیاقت برای توفیق و پیروزی عوامل این مجموعه دست به دعا بر خواهم داشت آن هم فئه ی قلیله ای که در احیاء معارف مظلوم اهل بیت(ع) غریبانه پا به میدان نگارش و نشر گذاشته و با سلاح قلم به جنگ و نقد افکار و نه اشخاص رفته اند به آن امید که دست قلم به دستان مزدور و نامحرم از معارف وحیانی اهل بیت(ع) کوتاه و سارقان حرفه ای و منافق علومشان انشاء الله رسوا گردند.
البته مطالب و نکاتی در بایگانی ذهن قاصر و علیل در مقوله مزایا و آسیب های این حرکت علمی قرار دارد که انشاء الله در فرصتی مناسب و مقدّر با شما به رایزنی خواهم نشست اما آنچه فعلاً و به طور مجمل قصّه ی غصه ی مشترک من و شما است این که.
عصر ما عصر غیبت و غربت است ((فطوبی للغرباء)) غیبت حبل الله المتین و الصراط المستقیم که در آن دانشمندان و طالبان علم به سه گروه تقسیم می شوند.
گروهی طعم معارف اهل بیت(ع) را چشیده و یا جام شهادت نوشیدند.
گروه دیگر به انتظار حاکمیّت زلال کوثر معارف آل الله نشسته اند.
و گروه سوم منافقانی هستند که به دنبال توسعه ی علوم مزخرف و قبض و بسط در معارف شیرین اهل بیت(ع) هستند.
و بالطبع صوفیان ملعون، فلاسفه ی ملحد، متسنّنان متفّفن و متشیّعان متصوف را باید در گروه سوم سازمان دهی کرد که در عصر ما توسط بی سوادان با مدرک و با کِدر ملح اجاج به اصطلاح حکمت متعالیة در صدد آلوده ساختن عذب فرات معارف آل الله هستند و این همه پراکنده گویی و شطحیّات و بحران زایی در افکار بشر معلول نادیده انگاشتن معارف اهل بیت(ع) در ساختار فکری و سازمان رفتاری بشریّت است آن هم علومی که لاریب و لا اختلاف فیه و از طرف دیگر در عصر مظلومیّت معارف نورانی آن ذوات مقدس ممکن است برخی از مدعیان به اصطلاح علوم عقلی و مکاشفه ای همانند منافقان با زبان چرب و نرم و با اصطلاحات من درآوری و قلمبه التزام قولی خود را به اهل بیت(ع) و معارف و علومشان ابراز دارند اما در مقام عمل و گاهی هم به صراحت و با ورود در مناطق ممنوعه و مکنونه ی علم ریاکارانه با تاویلی ناروا افکار ایران باستان و یونان قدیم را بر معارف وحیانی و آسمانی آل الله ترجیح داده و اخیراً با وقاحت و حماقت و جهالت کامل ابراز داشته اند که تفسیر قرآن و فهم روایات اهل بیت(ع) بدون مراجعه به احیاء العلوم، فصوص الحکم، اسفار، شفاء و فتوحات مکیه و … ناقص و غیر ممکن است!!
و راستی باید گفت دیروز دشمنان اهل بیت(ع) یک بار با تیغ قساوت سرشکافتند و با شمشیر حسادت گلو بریدند و امروز ما شاهدیم آنان که نانشان در قلم است هزاران بار با قلمی زهرآگین و با سپر نفاق علوم اهل بیت(ع) را به قربانگاه حماقت خود برده و با گستاخی و بی شرمی قطعیّت و یقینی بودن معارف آنان را سلاخی می کنند و با شگرد تحریف معنوی آن را متشابه ساخته و یا با نیزه ی تقطیع صدر و یا ذیل، برای همیشه نابود می سازند پس باید گفت در عصر حضور اهل البیت(ع) یکبار به شهادت رسیدند و در عصر غیبت هزاران بار به شهادت می رسند و خواهند رسید و من مجموعه شما را قهرمانانی در عصر انتظار می نامم که به دنبال بسیج لشکر علمی بر آمده اید تا نگذارید سارقان حرفه ای هر روز و هر شب معارف آل الله را به مسلخ برده و سر آن را همانند سر امام حسین(ع) ، به بالای دار ببرند و در پائین دار در جشن حزبی تصوفّی و تفلسفی خود غوطه ور گردند.
امیدوارم شروع خوب شما پایان خوش تری به ارمغان آورد و آخر کار شما به آخرت ختم گردد. آری این فصلنامه بوی معارف اهل بیت(ع) از آن استشمام می شود و انّی لاجد ریح علوم محمد و آل محمد لولا ان یفنّد وننی السفهاء.
و باز رجاء واثق دارم که این دفتر نامه شما شاخ زیتونی باشد که لا شرقیة و لا غربیة و علم صحیحی باشد بدون گرایش به علوم یونان قدیم و ایران باستان (شرق و غرب) و کتاب نامه ای باشد از زلات روشنفکری به دور و از ضلالت مزمنه ی ((دین الله یعرف بالرجال)) مصون. آن رجالی که با زلات خویش غرق شده و دیگران را غرق می کنند و با تخطّی از منشور جاودانه قرآن و عترت و گرفتار شدن در امواج تصوف و گرداب تفلسف کشتی دین را در دریای ضلالت رها می سازند و شما بیایید با تبری از این اشباح العلماء به سفینة النجاة سوار شده و هر تر و خشکی و ریز و درشتی را با میزان و القسطاس المستقیم ارزیابی نموده و خود و دیگران را به ساحل نجات و امن و امان برسانید و بدانید لا خوف علیكم و لا تحزنون و لا تزلون و لا تضلّون.
قم ـ ایام شهادت ام الائمه سلام الله علیها
اقّل الطلبة : سید حسین تقوی دهاقانی