نامه ی استاد فلسفه دانشگاه… به سرپرست مجله نورالصادق درباره ی حادثه ی صوفی گری در مرکز حوزه ی علمیه اصفهان توسط دفتر تبلیغات اصفهان
بسمه تعالي؛
حضور محترم سرپرست مجله نورالصادق(علیه السلام) حضرت آيت الله حاج شيخ علي صافي فرزند شجاع و پر تلاش زعيم فقيد حوزه ي علميه اصفهان
پس از عرض سلام و آرزوي موفقيت براي شما و همه ي اعضا و خدمتگذاران مجموعه ي دارالصادق اصفهان در راه ميکروب زدايي از فرهنگ اين مرز و بوم و مبارزات علمي و منطقي و شجاعانه و شفاف شما با تهاجم فرهنگي عليه مکتب امام صادق(علیه السلام) و تشکر و قدرداني از مجله ي وزين و گرانسنگ نورالصادق که بتهاي کفر و شرک را قهرمانانه مي شکند.
ابتدا مراتب تأسف خودم را از اين مصيبت بزرگ که در مرکز حوزه علميه ي اصفهان رخ داد، يعني تبليغ و ترويج از صوفي گري و خرقه و خانقاه و اهانت به بزرگان شيعه توسط دفتر تبليغات اسلامي اصفهان ابراز مي دارم و از اقدام سريع و به موقع حضرت عالي نسبت به اين انحراف بزرگ و معرفي کردن راهزنان دين به مردم صميمانه تشکر مي کنم، روزي در يک تماس تلفني با شما از نظرات علما و مراجع نسبت به اين موضوع آگاه شدم و خوشحال شدم و به همه ي آنها دعا کردم از خداوند طول عمر و سلامتي براي شما و آيت الله سيدان و آيات عظام صافي گلپايگاني و سيدمحمد باقر شيرازي و دوزدوزاني مسئلت دارم.
در مرتبه ي بعد سؤال من از رئيس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان و از آن صوفي مشهدي که در مدرسه ي صدر اصفهان سخنراني کرد و از صوفيه و خرقه و خانقاه تبليغ نمود اين است که اگر صوفيه و خرقه و خانقاه خوب بود بايد ائمه(علیهم السلام) و علما و مراجع تاييد مي کردند و حال آنکه همه ي آنها مخالفت خودشان را با صوفيه و خرقه و خانقاه اعلام کرده اند و من فتواي مقام معظم رهبري را در کتاب آقاي مرداني و در کتاب استفتائات ۵ جلدي ديدم. واقعاً دفتر تبليغات اسلامي اصفهان با اين عمل خود بايد در مقابل مقام معظم رهبري شرمنده باشد و از ايشان عذر خواهي کند.
اينجانب که استاد فلسفه در يکي از دانشگاه هاي دولتي ايران هستم (و اگر نام خودم را بگويم قشر تحصيل کرده از حوزه و دانشگاه اکثراً مرا مي شناسند) و به لحاظ امنيتي (امنيت جاني يا امنيت شغلي) نمي خواهم نام و نشانم را فاش کنم، اعلاميه ي حماسي و جانانه ي شما را ديدم و مطالعه کردم، خدا را شکر کردم که هنوز هم در گوشه و کنار ايران علماي آگاه و شجاع و دل سوز هستند که از دين و مذهب اين ملت مرزباني کنند لذا بر خود لازم دانستم که طي نامه اي با شما همدردي کنم و از اين اقدام شجاعانه ي شما تشکر کنم و آفرين بگويم ((إن تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم)).
سلام بر همه ي پيروان راستين مکتب امام صادق(علیه السلام)
م ح _ ش، دانشگاه …
نامه ي آيت الله حاج سيد ابراهيم سيد علوي از علماي بزرگ تهران به مجله نورالصادق(علیه السلام)
مدير مسئول محترم فصلنامه نورالصادق(علیه السلام) لا زالت تأييداته:
با عرض تبريک ايام دهه ي ذي الحجة الحرام و پيشاپيش عيد بزرگ ولايت (روز غدير)، شماره هاي(۱۲،۱۳) فصلنامه نورالصادق(علیه السلام) را آيت الله العظمي دوزدوزاني مرحمت فرمودند، مطالعه کردم و خدا را سپاس که در حوزه ي علميه اصفهان چنين خورشيدي درخشيد و در دنيايي که در مراکز تشيع و ناشران معارف اهل بيت(علیهم السلام)، به خود سانسوري شديد گرفتارند و دين خود را به دنياي ديگران مي فروشند، ديدم مقالات شما با حريت و آزادگي و با بهاء دادن به انديشه و نظر سليم منطقي چاپ مي شود، اين معنا با استادمان آيت الله العظمي دوزدوزاني صحبت شد و دو شماره فوق را لطف کردند…
عزت مستدام: سيد ابراهيم سيد علوي
مورخه: ۱۳۸۹/۸/۱۵
نامه ي آيت الله حاج سيد حسين تقوي دهاقاني از فقيهان فيلسوف و اساتيد خارج حوزه علميه قم
بسم الله الرحمن الرحيم
سرپرست محترم فصلنامه گران سنگ نورالصادق(علیه السلام)
سلامي آميخته به عنصر صداقت و اکسير اعظم محبّت بر شما و حواريّون نورالصادق(علیه السلام)
مجله ي شما را از آغاز ولادت تا کنون که دوران طفوليت خود را تجربه مي کند رصد کرده و مطالبش را به دقت مطالعه و گاهي هم ناخن مي زدم اگر چه شماره هاي نخستين آن را چندان داراي عيار علمي نيافتم اما گام به گام به استحکام و اتقان نزديک و بالاتر از همه در حال قرار گرفتن در مدار رضايتمندي مولانا الحجة عجل الله فرجه الشريف قرار خواهد گرفت و اين کمترين با عدم قابليّت و لياقت براي توفيق و پيروزي عوامل اين مجموعه دست به دعا بر خواهم داشت آن هم فئه ي قليله اي که در احياء معارف مظلوم اهل بيت علیهم السلام غريبانه پا به ميدان نگارش و نشر گذاشته و با سلاح قلم به جنگ و نقد افکار و نه اشخاص رفته اند به آن اميد که دست قلم به دستان مزدور و نامحرم از معارف وحياني اهل بيت علیهم السلام کوتاه و سارقان حرفه اي و منافق علومشان انشاء الله رسوا گردند.
البته مطالب و نکاتي در بايگاني ذهن قاصر و عليل در مقوله مزايا و آسيب هاي اين حرکت علمي قرار دارد که انشاء الله در فرصتي مناسب و مقدّر با شما به رايزني خواهم نشست اما آنچه فعلاً و به طور مجمل قصّه ي غصه ي مشترک من و شما است اين که.عصر ما عصر غيبت و غربت است ((فطوبي للغرباء)) غيبت حبل الله المتين و الصراط المستقيم که در آن دانشمندان و طالبان علم به سه گروه تقسيم مي شوند.
گروهي طعم معارف اهل بيت علیه السلام را چشيده و يا جام شهادت نوشيدند.
گروه ديگر به انتظار حاکميّت زلال کوثر معارف آل الله نشسته اند.
و گروه سوم منافقاني هستند که به دنبال توسعه ي علوم مزخرف و قبض و بسط در معارف شيرين اهل بيت علیهم السلام هستند.
و بالطبع صوفيان ملعون، فلاسفه ي ملحد، متسنّنان متفّفن و متشيّعان متصوف را بايد در گروه سوم سازمان دهي کرد که در عصر ما توسط بي سوادان با مدرک و با کِدر ملح اجاج به اصطلاح حکمت متعالية در صدد آلوده ساختن عذب فرات معارف آل الله هستند و اين همه پراکنده گويي و شطحيّات و بحران زايي در افکار بشر معلول ناديده انگاشتن معارف اهل بيت(علیهم السلام)در ساختار فکري و سازمان رفتاري بشريّت است آن هم علومي که لاريب و لا اختلاف فيه و از طرف ديگر در عصر مظلوميّت معارف نوراني آن ذوات مقدس ممکن است برخي از مدعيان به اصطلاح علوم عقلي و مکاشفه اي همانند منافقان با زبان چرب و نرم و با اصطلاحات من درآوري و قلمبه التزام قولي خود را به اهل بيت علیهم السلام و معارف و علومشان ابراز دارند اما در مقام عمل و گاهي هم به صراحت و با ورود در مناطق ممنوعة و مکنونه ي علم رياکارانه با تاويلي ناروا افکار ايران باستان و يونان قديم را بر معارف وحياني و آسماني آل الله ترجيح داده و اخيراً با وقاحت و حماقت و جهالت کامل ابراز داشته اند که تفسير قرآن و فهم روايات اهل بيت علیهم السلام بدون مراجعه به احياء العلوم، فصوص الحکم، اسفار، شفاء و فتوحات مکية و … ناقص و غير ممکن است!!
و راستي بايد گفت ديروز دشمنان اهل بيت علیهم السلام يک بار با تيغ قساوت سرشکافتند و با شمشير حسادت گلو بريدند و امروز ما شاهديم آنان که نانشان در قلم است هزاران بار با قلمي زهرآگين و با سپر نفاق علوم اهل بيت علیهم السلام را به قربانگاه حماقت خود برده و با گستاخي و بي شرمي قطعيّت و يقيني بودن معارف آنان را سلاخي مي کنند و با شگرد تحريف معنوي آن را متشابه ساخته و يا با نيزه ي تقطيع صدر و يا ذيل، براي هميشه نابود مي سازند پس بايد گفت در عصر حضور اهل البيت علیهم السلام يکبار به شهادت رسيدند و در عصر غيبت هزاران بار به شهادت مي رسند و خواهند رسيد و من مجموعه شما را قهرماناني در عصر انتظار مي نامم که به دنبال بسيج لشکر علمي بر آمده ايد تا نگذاريد سارقان حرفه اي هر روز و هر شب معارف آل الله را به مسلخ برده و سر آن را همانند سر امام حسين(علیه السلام )، به بالاي دار ببرند و در پائين دار در جشن حزبي تصوفّي و تفلسفي خود غوطه ور گردند.
اميدوارم شروع خوب شما پايان خوش تري به ارمغان آورد و آخر کار شما به آخرت ختم گردد. آري اين فصلنامه بوي معارف اهل بيت علیهم السلام از آن استشمام مي شود و انّي لاجد ريح علوم محمد و آل محمد لولا ان يفنّد ونني السفهاء.
و باز رجاء واثق دارم که اين دفتر نامه شما شاخ زيتوني باشد که لا شرقية و لا غربية و علم صحيحي باشد بدون گرايش به علوم يونان قديم و ايران باستان (شرق و غرب) و کتاب نامه اي باشد از زلات روشن فکري به دور و از ضلالت مزمنه ي ((دين الله يعرف بالرجال)) مصون. آن رجالي که با زلات خويش غرق شده و ديگران را غرق مي کنند و با تخطّي از منشور جاودانه قرآن و عترت و گرفتار شدن در امواج تصوف و گرداب تفلسف کشتي دين را در درياي ضلالت رها مي سازند و شما بياييد با تبري از اين اشباح العلماء به سفينة النجاة سوار شده و هر تر و خشکي و ريز و درشتي را با ميزان و القسطاس المستقيم ارزيابي نموده و خود و ديگران را به ساحل نجات و امن و امان برسانيد و بدانيد لا خوف عليکم و لا تحزنون و لا تزلون و لا تضلّون.
قم ـ ايام شهادت ام الائمه سلام الله عليها
اقّل الطلبة : سيـد حسيـن تقـوي دهـاقاني
نامه استاد حسين مفيد محقق و پژوهشگر از تهران به مدير مسئول مجله ي نورالصادق (علیه السلام)
محضر مبارک برادر ارجمند جناب آقاي صافي اصفهاني دامت توفيقاته سلام عليکم؛
مرقومه شريف حضرت عالي به همراه مجله ارزشمند نورالصادق به دست حقير رسيد. از ابراز لطفتان که اين بنده کمترين را لايق محبتتان دانسته ايد، سپاسگزارم. مايه بسي مسرّت و شادماني است که تلاشي بس ستودني و ميمون را به دست حضرت عالي و دوستانتان مشاهده کردم که الحق جاي خالي آن به شدت در فضاي ديني و فرهنگي شيعه و در کشور دوستداران اهل بيت(علیهم السلام) احساس مي شد، و البته شرمگينم که به سبب سفرهاي مکرر و پي در پي فرصت نيافتم که زودتر عرض ادب کنم.
در اينکه پرداختن به چنين موضوع مهمي با چنين رويکردي از ضروريات دوران حاضر است که مع الاسف متکفّلي در اين باره ديده نمي شد، جاي هيچ ترديدي نيست، و اين محکمترين دليل براي استقامت و تلاش در راستاي اعتلاي اين هدف و گسترش اين فعاليت مي باشد. متأسفانه رواج فراوان انديشه هاي فلسفي و عرفاني، آن هم در بدترين اشکال و با بدترين مضامين، در ميان شيعيان تا بدانجا که مردم عامي و عادي کوي و برزن نيز گرفتار آن شده اند، از معضلات ديني و فرهنگي مهم کشور است که بي شک مي بايست به درمان آن همّت گمارد. جزاکم الله خير الجزاء و احسن الجزاء…
والله ولي التوفيق
با عرض تشکر و قدرداني
حسين مفيد
۱۳۸۹/۲/۱۹ – تهران
از کتابخانه ي امامزاده هلال بن علي آران و بيدگل به مجله ي نورالصادق (علیه السلام)
مجاهد فرزانه جناب آقاي مصطفي صافي اصفهاني ـ زيدعزه
مدير مسؤل محترم فصلنامه وزين نورالصادق (علیه السلام)
با اهداي درود بيکران و عرض احترام فراوان، سوگند به قلم و آنچه مي نگارد؛ آنان که ارزش قلم را مي دانند در درگاه حضرت دوست اجري فراوان دارند و پاداش خدمات و تلاش هاي ارزنده خود را در روز واپسين دريافت خواهند نمود. نگارش با نيت خالص، عبادتي بزرگ است؛ آنان که در محراب مقدس علم و معرفت به نيايش و ستايش معبود مي پردازند در حقيقت دل باختگان خورشيد توحيد و بصيرت هستند.
مقالات مندرج در نشريه ي نورالصادق (علیه السلام) بيانگر عمق تفکّر و تيزبيني انديشه نويسندگان آن و نهايت دقت و ژرف نگري مسؤل ارجمند و شوراي سردبيري آن فصلنامه وزين است که با تلاش مضاعف دوستان خلاء کمبود مقالات (فلسفه و عرفان) در پايگاه توحيد جهان امروز (ايران اسلامي) عزيز پر مي شود. شناسايي نشريه به ديگران نيز ره گشاي تشنگان اقيانوش (فلسفه و عرفان) خواهد بود.
با مطالعه مطالب اين گونه نشريات مي توان حضور در محضر انديشه وران قرون و فرزانگان اعصار را با همه وجود احساس کرد. آفرين بر قلم هاي پاکي که شور ايمان و عرفان و عشق برتر را بذر افشاني مي کنند و نور معرفت را در رواق دل هاي سوخته مي تابانند و آدميان را از عالم ناسوت به عالم لاهوت رهنمون مي سازند.
اميد آن که با استخراجي از گنجينه پرفيض قرآن و ولايت، مرواريدهاي پر بها به (اهل دل) تقديم گردد تا سالکان حق و حقيقت هر چه بيشتر به رموز و اسرار الهي و جهان هستي دست پيدا کنند.
ضمن سپاس و قدرداني از ارسال نشريه شماره ۱۳ به کتابخانه عمومي آستان مقدس محمد هلال بن علي (علیه السلام) شهرستان آران و بيدگل، توفيقات روز افزون آن جناب و تمامي همکاران بزرگوارتان را تحت عنايات حضرت بقية الله الاعظم ـ روحي و ارواحي العالمين لتراب وقدمه الفداه ـ از خداوند سبحان مسألت مي نماييم.
خاک پاي اولياي الهي، توتياي ديدگانمان
علي محمد سلطان محمدي آراني
۱۳۸۹/۸/۴
نامه آيت الله حاج سيد مرتضي هاشمي از قم به مجله نورالصادق (علیه السلام)
بسمه تعالي و له الحمد؛ هدف اصلي از ورود و نشر فلسفه در بين مسلمين توسط دشمنان اهل بيت عصمت و طهارت(علیه السلام) ، دور نمودن آنان از بيوت وحي و مهجور قرار دادن معارف عترت که عِدل معارف قرآن است بوده، و اکنون ترويج و تعليم و تعلم آن ادامه ي عملي همان هدف مي باشد.
و عرفان حقيقي سير در معارف قرآن و عترت و عمل به دستورات آن و سيره ي اهل بيت عصمت و طهارت است.
مرتضي هاشمي
روز ميلاد با سعادت صديقه کبري
فاطمه زهرا سلام الله عليها ۱۴۳۱
حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر مهدي پور(محقق و پژوهشگر معاصر)
بنورالصّادق إهتديت
پيامبر اکرم با اتّکا به پيک وحي، امت را از خطر صوفيان بيم داد.پيشواي پرواپيشگان صوفي زمانش حسن بصري را برادر شيطان و سامري امت خواند. رييس مذهب، بنيانگذار تصوف ابوهاشم صوفي را فاسدالعقيده خواند. امام هشتم (علیه السلام)، زيربناي تصوف را جهالت، ضلالت و حماقت خواند.امام هادي (علیه السلام)، تصوف را ويرانگر پايه هاي دين ناميد. امام عسگري (علیه السلام)، گروندگان اين مکتب را بدترين مردمان خواند. امام عصر(علیه السلام)، در مورد منصور حلاج و ديگر صوفيان زمان توقيع لعن صادر نمود. اين حقايق تابناک را به صورت شفاف در لا به لاي فصلنامه ي گرانسنگ «نورالصادق» مي توان يافت.
فرخنده ميلاد امام ثامن و ضامن بر تلاشگران دارالصادق و خوانندگان نورالصادق (علیه السلام) مبارک باد.
۸۸/۸/۸ حوزه علميه قم
نامه ي زعيم حوزه ي علميه اصفهان،ذحضرت آيت الله حاج سيد حسن فقيه امامي(ره) به مجله ي نورالصادق (علیه السلام)
بسمه تعالي؛ ن- والقلم و ما يسطرون
از نعمت هاي بزرگ الهي که به بشر اعطاء شده قلم و بيان است که خداوند از آن ها به عظمت ياد کرده و اين موهبت الهي عامل انتقال علوم از نسلي به نسل ديگر است و حافظ تجربيات و فرآورده هاي علمي مغزهاي متفکر و نوابغ روزگار است، بدين جهت بر دانشمندان لازم است براي نشر و توزيع علوم ديني و معارف مذهبي از اين موهبت حداکثر استفاده را بنمايند لذا مولا امير المؤمنين (علیه السلام) فرمودند: ((ما كتب قر و مالم يكتب فرّ)). بحمدالله و المنّه خداوند متعال توفيق استفاده از اين موهبت را به جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاي حاج شيخ علي صافي اصفهاني دامت افاضاته عنايت فرموده، قلم به دست گرفته مجله اي وزين و پر محتوا به نام نورالصادق را ترتيب دادند و به اين وسيله کمبودي را که در حوزه هاي علميه احساس مي شد جبران کردند شکرالله مساعيه توفيقات بيشتر ايشان را از خداوندمتعال خواستاريم.
مولد فاطمة الزهراء (علیه السلام)۱۳۸۹/۳/۱۲
حوزه ي علميه ي اصفهان
حسن فقيه امامی
قابل توجه خوانندگان مجله ي نورالصادق (علیه السلام) با چند تذکر
۱- در پي درخواستهاي مکرر شخص مجهولي بنام محمد حسن وکيلي مبني بر مناظره با پيروان مکتب وحي، آقايان ياسر فلاحي و ابراهيم دو نفر از محققان و پژوهشگران در فلسفه و عرفان در تاريخ ۸۸/۱۲/۱۲ طي نامه اي به نامبرده و نيز تماس تلفني با جناب آقاي دکتر شکراني مدير محترم گروه الهيات دانشگاه اصفهان و نيز تماس تلفني با آقاي وکيلي اعلام آمادگي نمودند تا در خصوص حکمت متعاليه و تفاوتهاي آن با مکتب وحي در هر زمان و مکاني به شرط ثبت و ضبط و نشر با ايشان مناظره نمايند اما وي از حضور در اين مناظره استنکاف نموده و تاکنون از طرف ايشان پاسخي دريافت نشده است. (۱)
يادآور مي شود که محقق و فاضل گرامي جناب استاد فلاحي طي تماسي با دفتر مرکزي مجله ي نورالصادق اعلام داشت که ما در مورد اين مناظره هنوز روي قول خود ايستاده ايم.
۲- باطلاع مي رساند که در تاريخ ۱۳۹۰/۱/۲۲ دانشگاه مالک اشتر اصفهان از استاد معارف در حوزه ي علميه ي قم حضرت حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ حسن ميلاني دعوت نمود تا در اين دانشگاه با محمد حسن وکيلي در موضوع عرفان عملي و سير و سلوک الي الله مناظره نمايد، حضرت استاد به شرط ضبط و تحويل فايل اين مناظره، شکسته نفسي فرموده و در اين جلسه حاضر شدند اما متأسفانه دانشگاه مالک اشتر اصفهان به علت شکست آقاي وکيلي در اين بحث ها و تمايل ميزبان جلسه به او از از ارائه فايل صوتي اين مناظره امتناع نموده است. (۲)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پي نوشت ها:
۱- يادآور مي شود که آقاي وکيلي در تاريخ ۱۳۸۹/۱۱/۱۳ به دعوت دفتر تبليغات اصفهان به منظور ترويج از تصوف مطالب دروغ و باطلي را در مدرسه ي صدر اصفهان مطرح کرده بود و فضاي مقدس و نوراني مرکز حوزه ي علميه ي اصفهان را آلوده به تصوف و خرقه و خانقاه نمود که مجله ي نورالصادق آن مطالب را از مراجع عظام استفتاء نمود که تعدادي از جوابهاي آن بزرگواران را در صفحه ۲۱۵ همين شماره آمده است.
۲- کساني که طالب فايل صوتي اين مناظره هستند با مجله ي نورالصادق تماس بگيرند تا در اسرع وقت براي آنها ارسال شود. ضمناً فايل صوتي اين مناظره در سايت دارالصادق موجود است.